Blog

ulotki dream team ulotka jako forma reklamy

Ulotki jako forma reklamy.

W dobie marketingu internetowego ulotki to nieco zapomniana forma reklamy, co nie znaczy, że bezużyteczna. Większość firm decydując się na tę formę promocji zazwyczaj popełnia jednak szereg błędów, które powodują jedynie stratę pieniędzy. Czy ulotki w dzisiejszych czasach mają większy sens? Jeśli tak, to jak uniknąć najczęstszych błędów?


Zalety ulotek:

Dobra dla lokalnych firm.

Jeżeli masz firmę, która działa lokalnie, to przygotowanie ulotek będzie dobrym pomysłem. Zostawiając takowe w miejscach, które odwiedzają twoi klienci (przeważnie nie ma problemu z pozostawieniem ulotek w sklepach czy szkołach), dajesz się im zauważyć.

Niska cena druku ulotki.

Koszt wydrukowania 200 ulotek zaczyna się od nieco ponad 100 zł, więc nie jest to majątek i nawet przedsiębiorca z ograniczonym budżetem będzie mógł sobie na taki wydatek pozwolić.

Łatwość dystrybucji.

Tak jak wspominałem, ulotki można zostawiać w sklepach (oczywiście za zgodą właściciela), wynająć kogoś do roznoszenia ulotek lub robić to samemu. Jeżeli sprzedajemy jakieś produkty, to do każdego zamówienia możemy dodawać ulotkę, która jednocześnie może być np. kuponem rabatowym.

No dobrze, skoro powiedzieliśmy trochę o zaletach ulotek, to może skupmy się teraz na najpoważniejszych błędach.

Beznadziejna jakość ulotki.

Mam wrażenie, że większość ulotek jest traktowana jako wypełnienie miejskich śmietników, a nie forma reklamy. Dlaczego tak się dzieje? Jeszcze nie otrzymałem “na mieście” dobrze zaprojektowanej, ciekawej ulotki, która zachęciłaby mnie to zapoznania się z treścią. Nieprzemyślana mieszanka kolorów, mnóstwo drobnego tekstu i tragiczne zdjęcia sprawiają, że taka ulotka wygląda po prostu źle.

Brak celu.

Ulotka musi mieć jakieś zadanie. Przedstawienie nowości, poinformowanie o promocjach, wskazanie dojazdu do firmy czy ulotka funkcjonująca jako kupon rabatowy to tylko kilka z nich. Decydując się na ulotki, warto zastanowić się nad tym co taka ulotka ma dać osobie, która ją otrzyma.

Niedopasowanie grupy docelowej.

Jeżeli ofertę kierujemy do studentów to jaki sens ma roznoszenie ulotek w okolicy placu zabaw? Tak jak w przypadku reklamy na facebooku ustalamy kryteria takie jak wiek, płeć czy zainteresowania odbiorców reklamy, tak samo musimy pomyśleć, gdzie możemy znaleźć naszego idealnego klienta. Jeżeli prowadzimy punkt ksero to zapewne ulotki powinniśmy rozdawać gdzieś w okolicach najbliższej uczelni, a nie np. w centrum handlowym.

Brak wyróżnienia.

Dwustronnych ulotek A5 jest na pęczki. Jeżeli chcesz wyróżnić swoje ulotki to musisz przyciągnąć uwagę klienta estetycznym wyglądem, niestandardową formą lub korzyścią wynikającą z posiadania takiej broszurki.

Ulotka to naprawdę dobry i tani sposób na promocję swojego biznesu. Należy jednak unikać błędów o jakich wspomniałem, a wykonanie ulotki zostawić profesjonalistom, którzy przygotują projekt spełniający określone zadania.

Co-owner Colorpeak Studio.