Blog

behance-grafik

Jak promować swój profil na Behance

Behance to popularny serwis przeznaczony do promowania swoich kreatywnych umiejętności. Z uwagi na swoją popularność, zrzesza on projektantów z całego świata oraz naszych potencjalnych pracodawców, jednak aby przyciągnąć do swojego portfolio dużą ilość obserwatorów potrzeba żmudnej, ciężkiej pracy i odpowiedniej strategii.


Wykonałeś świetny projekt, a licznik polubień ani drgnie? Frustrująca sytuacja, która spotyka większość początkujących. Jest jednak kilka sposobów na to, by skuteczniej promować swoje prace na Behance i zaistnieć na dobre w społeczności projektantów na całym świecie.

Uzupełnij swój profil.

Absolutna podstawa. Upewnij się, że uzupełniłeś wszystkie informacje dotyczące twojego wykształcenia czy umiejętności. Dodaj linki do portali społecznościowych i twojej strony internetowej. Nie ma nic gorszego niż pusty profil bez żadnych informacji, takim działaniem już na starcie tracisz na wiarygodności.

Tylko najlepsze projekty.

Wiem, że pokusa, by zamieścić wszystkie wykonane dotychczas projekty jest duża, ale nie ma to większego sensu. Publikuj tylko swoje najlepsze projekty, bo umieszczając te nieco słabsze prace, obniżasz ogólny poziom twojego portfolio.

Behance? Nie wszyscy na raz!

Nie zamieszczaj kilku projektów na raz, nawet jeśli każdy z nich jest świetny. Tym sposobem stawiasz swoich obserwatorów przed wyborem, który projekt wybrać. Lepiej umieszczaj projekty w odstępie kilku dni, dasz ludziom czas by zapoznali się z każdym projektem z osobna. Oczywiście nie twierdzę, że kilka projektów “wrzuconych” za jednym razem na pewno negatywnie wpłynie na ruch na twoim profilu, ale z moich obserwacji wynika, że nawet średni projekt, zamieszczony pojedynczo zdobędzie więcej polubień niż kilka dobrych projektów opublikowanych w tym samym czasie.

Ciekawa prezentacja to podstawa.

Dobry projekt to nie wszystko, takich jest na Behance mnóstwo. Trzeba się jakoś wyróżnić z tłumu, a świetnym sposobem na to jest przygotowanie ciekawej prezentacji. Pokaż obrazki “zza kulis”, szkice, makiety, rysunki. Rozłóż projekt na czynniki pierwsze, pokaż elementy procesu kreatywnego, to zaciekawi twoich odbiorców. Zadbaj o to, by twoja prezentacja miała odpowiednią długość, sześć do dwudziestu “ujęć” to dobry zakres, którego warto się trzymać, przynajmniej na początku.

Pokaż się w innych miejscach.

Behance umożliwia udostępnianie swoich projektów na innych portalach społecznościowych. Skorzystaj z tej możliwości i pochwal się swoimi dokonaniami na innych portalach społecznościowych.

“Lajkuj”, komentuj, obserwuj.

Nie oczekuj, że ktoś wpadnie na twój profil przypadkiem i poleci go swoim znajomym. Daj się znaleźć. Komentuj prace innych użytkowników, “lajkuj” i obserwuj projektantów, których prace ci się podobają. Nie bądź nachalny, nie „spamuj” i nie namawiaj ludzi, by odwiedzili twój profil. Wystarczy, że ludzie będą wiedzieli, że istniejesz, a jeśli twój poziom komuś zaimponuje to odwiedzi twój profil z własnej woli, a nie dlatego, że zaciągniesz go tam siłą.

Bądź cierpliwy.

Nic nie stanie się z dnia na dzień. Żeby zgromadzić wokół siebie grono wiernych obserwatorów, musisz wykazać się cierpliwością. Na spektakularne efekty przyjdzie ci czekać kilka tygodni lub kilka miesięcy, zależy to od wielu czynników, ale czas poświęcony na pracę nad promocją swojego portfolio w końcu zacznie procentować.

Jak widać, promowanie się na Behance wymaga systematycznej pracy, ale efekt końcowy może być zaskakująco pozytywny. Ciekaw jestem czy znacie jakieś inne metody na zwiększenie zainteresowania swoim profilem na Behance. Piszcie w komentarzach, jakie są wasze doświadczenia z “facebookiem dla grafików”.

Co-owner Colorpeak Studio.